Iam a firefighter!

Vilken annorlunda dag på jobbet! Började jobba vid 9 men var där 10 i 9. jag och arbetskollegan satt i köket och surrade då en av brukarna kommer springandes och vill att vi ska följa med han!. kommer in till hans rum och ser att gardinera brinner för fullt. tur jag hade vettet kvar i skallen så jag sprang efter brandsläckaren och började släcka och skrika åt alla att dom skulle ut å ringa 112. hehe. han släcka allt innan brandkåren kom. När dom kom fick ja lämna uppgifter mm. Sen hade jag dragit i mig rök så jag fick följa med ambulansen in på akuten för en massa prover. EKG, blodprov, puls mm. Pulsen var rätt så hög kan ja lova!
Fick vänta i 4 tim på att få fara därifrån. Men blev sjukskriven i ca 3dagar så jag får vila upp mig totalt! Men det var tur det gick så bra som det gick. Tur ja hann släcka innan det blev nån större skada. Branden sprider sig jäkligt fort!



2008-06-29 09:13 | uppdaterad: 2008-06-29 11:06

Branden på Sörbyvägen är släckt

ÖRNSKÖLDSVIK. Efter drygt 10 minuter var branden släckt. 

Larmet om en brand vid ett gruppboende på Sörbyvägen kom in klockan 09.00.

Räddningstjänsten åkte ut till platsen och branden ska ha varit i en gardin och på en bit av tapeterna i sovrummet.

Branden kunde snabbt släckas och inga personer skadades.

Vad som orsakat branden är ännu oklart.

Kommentarer
» Sweet 16´s blogg

tack så mkt, gjort ijkväll då?

2008-06-29 // 22:17:43
URL: http://performance.blogg.se/
» Sweet 16´s blogg

duktigt jobbat1

2008-06-29 // 22:53:10
URL: http://performance.blogg.se/
» Maria

vad dåligt att de får det att låta som att det var brandkåren som släckte!

2008-06-30 // 10:58:12
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback