Citron yoghurt och kokospaj

Citrondoftande yoghurt och kokospaj

Ca 12 bitar

 Pajskal:

3dl vetemjöl

125 g smör

1 ägg

Fyllning:

125 g smör

5 dl socker

4 stora ägg

1 citron

2 dl turkisk yoghurt

150gr kokos flingor

 

GÖR SÅ HÄR

 

1.    Sätt ugnen på 200grader

2.    Mixa smör och mjöl i en matberedare. Tillsätt ägg och kör till en deg. Tryck ut i en form och låt vila ca 20 min i kyl.

3.    Förgrädda pajskalet mitt i ugnen ca 10 min. Sänk sedan värmen till 175 grader.

4.    Fyllning: Vispa smör och socker poröst i en bunke med elvisp. Vispa i ett ägg i taget.

5.    Skrubba citronen, rivskalet och pressa ur saften. Häll i det och yoghurt och kokosflingor.

6.    Häll i fyllningen i pajskalet och grädda i nedre ugnen ca 45 min..

Sikta gärna på lite florsocker strax innan servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback