Cremefylld kycklingfilé inlindat i bacon

Jag hittade detta recept och var tvungen att testa. Och det gick hem! Mycket gott var det!
Jag tog 3 fileer och skippade dijonsenapen.. Sen var det lite bökigt att hålla cremen inne medans man skulle linda in den..




Ingredienser (2 portioner/st.)

Kyckling:

2 st stora kycklingfiléer
8 st baconskivor
0,5 burk crème fraiche
2 st vitlöksklyftor
2 krm timjan
1 tsk dijonsenap
2 msk stark chilisås

Sås:

1 st hönsbuljong
3 dl matlagningsgrädde
0,5 burk crème fraiche
4 krm curry
1 nypa salt & peppar

Tillbehör:

1 knippe grön sallad
1 st skivad rödlök
4 dl ris eller en påse klyftpotatis (serveras då med bearneisesås)

Gör så här

  1. Sätt ugnen på 250 grader.
  2. Skär en djup skåra i sidan på filéerna.
  3. Pressa vitlöken och blanda ihop vitlök, timjan, cremefraiche, chilisås och dijonsenapen i en liten bunke.
  4. Klicka sedan i en lagom mängd av röran i skåran och fyll ut hela skåran till kanterna.
  5. Linda filéerna i baconskivorna så att de blir helt täckta.
  6. Lägg sedan filéerna i en ugnssäker form och låt stå i ugn ca 30-40 minuter.
  7. Sås: Häll grädden i en kastrull och låt koka upp.
  8. Lägg i curry, salt, peppar och resten av cremefraichen, och låt sjuda på svag värme.
  9. Koka riset i en kastrull efter beskrivning på förpackningen, eller stek klyftpotatisen i stekpanna. Serveras sedan tillsammans med sallad och rödlöksskivor.

Kommentarer
» Rebecca

Åhh visst är det gott med glass, och ännu godare med chokladsås:) Jo jag ska lägga upp bilder annars så har jag bilder på http://www.styleroom.se/users/Aspegren



Har just nu bara bilder från när vi köpte huset. Ska nog lägga upp en masssa bilder när vi är färdiga med matrummet och ev efter att vi fått lite nya golv och så :) Men jag lovar det kommer...

2010-11-10 // 18:11:34
URL: http://aspegrenrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback