Ge eller inte ge?

Jag har alltid fått höra av barnmorskerna att man ska amma för det är det bästa för ditt barn, ersättning är inte alls lika bra! Ja visst kanske det är så men man känner ju sitt barn bäst. Om inte jag fått höra det kanske Edwin hade varit nöjd från första stund. Efter en massa tjurighet från min sida att jag inte skulle ge upp tog jag mitt förnuft ifånga och gav ersättning och vilken skillnad! Han blev hur nöjd som helst. Han hade ju inte ont i magen, han var ju hungrig. Jag ammar nu innan varje måltid så han ska få min närhet och lite mjölk av mig sen ger jag resten mjölkersättning.
Du ska inte lyssna på andra utan du ska känna själv vad som är bäst för ditt barn. Det viktigaste är att dom får din närhet sen hur dom bli mätt spelar ingen roll!


Kommentarer
» Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardagen

Sv: Det går jättebra att stansa på båda sidorna. Ett halsband kostar 170. Vill du ha lång eller kort kedja. Kulkedja eller en enklare kedja?

2011-03-11 // 10:55:10
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
» Rebecca

Ja men fatta vad jag håller på att längta ihjäl mig nu !! Och igår var vi på förlossningen på en rundvandring och jag tyckte dom hade så fint där ;) Så nu vill jag inget annat än att föda ut han till världen :) Man tiden går såå jävla sakta och man försöker skaffa sig något att göra. Men allt är som färdigt, kanske inte skulle haft så bråttom att packa alla väskor och så får väl packa om igen hihi. Hu går livet för er då?? Kram På Dig

2011-03-11 // 11:26:24
URL: http://aspegrenrebecca.blogg.se/
» Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardagen

Sv: det går bra det med. :-) För bara tagsen inklusive frakt vill jag ha 70:-.

2011-03-11 // 13:12:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
» Ninni

Jag ger min ena tjej ersättning först och sen får hon amma. Försöker få i henne lite till nämligen. Så först maxa jag henne med ersättning och sen får hon amma och då tar hon ju lite till för hon tycker det är så gott och mysigt ;) Sen är det ju hur smidigt som hellst när man ska iväg ngnstans.

2011-03-13 // 20:07:08
URL: http://ninnirunemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback