Potatisgratäng och Kyckling

Idag gjorde jag en enkel potatisgratäng med morötter i. Den går rätt snabbt att göra om man har en matberedare som skivar potatisen. Till det gjorde jag soltorkadtomat fylld kyckling med marinad.
Exakta mått finns inte utan jag bara höftar och blandar i det som verkar bli gott. Eftrsom Samuel inte tycker om balsamicoviänger gjorde jag en annan variant åt han..



Jag varvar potatis, purjolök, morötter, salt, peppar och lite ost mitt på.. Avslutar med ett lager potatis och häller över grädde och mjölk. En stund innan gratängen är klar strör jag över lite ost på toppen.. Som sagt det finns inget riktigt recept men det finner ni nog på google.se om ni vill ha exakta mått.



Kycklingen fyllde jag med soltorkade tomater. Sen blandade jag olivolja,balsamvinäger, salt, peppar, italiensksalladskrydda, mango chutney och lite olja ifrån tomaterna




Dom här små kyckling bitarna kryddade jag med salt, grillkrydda och peppar. Sen hällde jag över lite soya
och mango chutney.. Super enkelt

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback