kottlet med klyftpotatis

Idag hade jag tänkt göra en god middag som mamma bjöd på för ett tag sen. Men då jag glömde ta älgkött då jag var hem till dom och det var slut på skinksteken så blev det kotlett..
Kotlettan skivade jag tunt och bankade lite så den blev platt. Sen stekte jag purjolök och hackade champinjon(burk) en stund innan jag hällde över på en tallrik.. Sen stekte jag köttet väl med mycket kryddor ( Salt,svart och vitpeppar, grillkrydda och citrusgrillkrydda och för varje omgång kött som var klar hällde jag i lite vatten i den tomma pannan och kokade ur kryddorna och hällde i en kastrull. När köttet var klart hällde jag tillbaka skyn i pannan och redda av med mjölk och mjöl till det vart en bra konsistens innan jag hällde över lite grädde. Sen la jag allt i en ungsform med liten riven ost på tills det blev varmt och en fina yta :)
Servera klyftpotatis och en god sallad till.
Och jag har fått en ny bästa vän!

En lite lång beskrivning men hoppas ni förstod :)



Say hello to my little friend!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback