Tips från coachen

Kom igång med träningen efter graviditeten:

-Känner efter själv då du är redo att börja träna igen.
-Låt kroppen säga ifrån.
Jag börja för ungefär 2 veckor sedan att börja jogga lite lätt. Började med ca 2 km som nu är utökat till 4 km.
Jag joggar inte fort men jag går ju inte heller :)
Jag har nog aldrig tyckt det varit speciellt roligt att löpa men nu då Edwin har kommit känns det skönt att bara få komma iväg en liten stund. HUr mycket man än älskar sitt barn måste man få lite egen tid.
Mitt tips till alla är att ha kort siktiga mål då man springer. Bara till den skylten, när man är där tänker man bara till den där korsningen osv. Tillslut så är man hemma igen och har inte gått en enda gång :)
Och ha bra skor! Har börjat få så ont under fötterna, det känns nästan som dom domnar bort så jag får se om det blir nya skor inhandlade..
Och att springa på vackra platser hjälper också :)


bild:google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback