Grekisk pytt i panna

4 pers

4 hg Fläskfile
7 hg Klyftpotatis
1 rödlök
1 röd och 1 grön paprika ( det hade inte jag i)
3 tomater
1 Fetaost

Marinad:
1 dl olivolja
2 msk soja
1 tsk sambal oelek
1 tsk ingefära
3 pressade vitlökar
salt och peppar

vitlökssåsen:
1 burk creme fraiche
2 vitlökar
italiensk salladskrydda
lite pressad lime
salt och peppar

Tillagning:
Strimla köttet, lägg i marinad över natten. Lägg potatisen i en smord långpanna, 5 min 225 grader.(jag gjorde egen då bör den vara inne längre. Lägg på köttet, löken, paprikorna och tomaterna överst. Salta och peppra in i ugnen 35-40 min. när det återstår 5 min lägg på fetaosten.


Kommentarer
» Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Det låter gott!

2011-10-23 // 07:16:40
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
» Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Åh, så kul!! Såklart att vi ska ses! :D Vi får höras närmare om dag bara, men vad vi vet har vi inget inplanerat någon speciell dag :D



Kramar

2011-10-23 // 13:42:00
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback