Kolonröntgen

Fy säger jag bara! Det var inte det roligaste jag gjort i mitt liv! Det började med att jag fick sätta på mig jättefina kläder. Sen fick jag lägga mig på bitsen för att sen lägga mig på sidan och få et stav upp i arslet! Sen fick jag ligga minst 10-15 min innan röntgen läkaren kom för att flöda på kontrastvätskan. Helt plötsligt känner jag att det blir alldelens blött där bak, ne då har slangen gått av! Sen fick jag ligga i det där blöta hela tiden. Kallt! Sen var det dags för sköterskan att spruta in ett medel som hon tydligen aldrig gjort förut men det gick bra, det gjorde att tarmarna och allt skulle slappna av och jag kände då inget i början. Sen fick jag rulla runt i olika ställningar för att ta bra bilder. Helt plötsligt känner jag hur ont det gör! Då har vätskan slutat verka! Jag fick bara halva dosen för att dom sen skulle fylla på men det gjorde dom aldrig. Det var ju så lite kvar sa hon men det tog minst 10 min! Efter det var klart fick jag äntligen duscha av mig det blöta. Hela dan har jag nu gått runt å fisit ut all luft dom sprutade in!! Jummie! Så ser det ut iallafall. Inte för att skrämma er som ska göra det men det var inte speciellt roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback