mjölkfri cheesecake

Alltså är det en efterrätt jag älskar så är det cheesecake! Men nu är det nog ett år sedan jag åt en bit senast. Kände att det var dags att hitta på ett recept på mitt vis. Eller ja det är väldigt likt det vanliga fast mjölkfritt ☺

2 ägg
En havregrädde go green
En på mackan oatly
1 dl socker
1 krm vaniljpulver (går med vaniljsocker också 1tsk)

Börja med att vispa äggvitorna till ett fast skum. Vispa sedan upp grädden i en annan skål. Blanda sedan socker, på mackan och vaniljpulvret med elvispen till det är en jämna smet. Blanda sedan försiktigt allt i en bunketills det är blandat ordentligt. Smula 2 digestiv, eller som jag använde pepparkakor så det precis halvt täcker botten. (Inte för mycket) häll i smeten och strö lite kaksmulor ovanpå också. Ställ in i frys minst 4-5 timmar tills den är helt frusen. Ta fram en luten stund innan det ska ätas 😄 ät och njuuut!
Avnjut med en godkopp chailatte med oatlys ikaffe mjölk som går att skumma 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback